[MD-sorular] Hangi renk?

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
26 Tem 2011 Sal 18:49:35 EEST

Soruyu söyle sorarsaniz daha iyi:1) adamlar tek sira halinde diziliyor. Yani en arkadaki öndeki ikisinin sapkasini. Ortadaki en öndekinin sapkasini görüyor. En öndeki hic bir sey göremiyor.2) Dogru yaniti veren kisi en öndeki. Yani hic bir sey göremeyen. Duruyor, duruyor, sonra birden "kafamdaki sapka beyaz" diyor.
Bu soruyu önceden biliyordum, cevabi yaziyorum. Düsünmek isteyenler okumasin.
En öndeki söyle düsünüyor:Benim kafamdaki sapka kirmizi olsaydi arkamdaki (yani ortadaki) söyle düsünürdü:"Benim kafamdaki sapka kirmizi olsaydi en arkadaki (iki kirmizi sapkayi önünde gördügünden) hemen kendi kafasindakinin beyaz oldugunu söylerdi. Söylemedigine göre demek ki benim kafamdaki beyaz."Evet, ortadaki aynen böyle düsünürdü ve "kafamdaki beyaz" derdi. Ve kazanirdi.
O böyle demedigine göre önkabulüm (yani koyu renkli ilk cümle) yanlis. Demek ki kafamdaki sapka beyaz.
tibet