[MD-sorular] En kýsa yol

dede dede_47 at mynet.com
19 Aðu 2012 Paz 14:54:05 EEST

Herkese Merhaba;
Bir arkadaşım sordu: Gökyüzünde hiçbir gök cisminin görülmediÄŸi çok karanlık bir gecede,
uçağınız arıza yapıyor ve siz hiç bilmediÄŸiniz bir ormanın içine paraÅŸütle inmek zorunda kalıyorsunuz.
Ä°ndiÄŸiniz zaman  bir levhada “Yol 10 km” levhasını görüyorsunuz. Yanınızda sadece metre
ve açı ölçeriniz var, bunların dışında yolun (veya sizin) yönünüzü belirleyecek hiçbir alet/iÅŸaret yoktur.
Soru ÅŸu: Nasıl bir rota/güzergah takip etmelisiniz ki, bu rota/güzergah sizi 10 km uzaklığındaki
yola kesin ulaÅŸtırsın ve bu  esnada yürüyeceÄŸiniz yol uzunluÄŸu en az (minimum) olsun ?
Bu soruya ben bir çözüm bulamadım.(Hala, boÅŸ zamanlarımda kafamda evirip/çeviriyorum!)
Yardımcı olacak/çözecek bir üye var mı?
Saygılarımla…
A.Kadir DeÄŸirmencioÄŸlu