[MD-sorular] En kısa yol

Ali Nesin anesin at nesinvakfi.org
19 Ağu 2012 Paz 15:49:49 EEST

Bu sorunun bir varyasyonu soyle:
Kendini sonsuz bir koridorda buluyorsun.
Koridorun bir duvarinda kapilar var.
Kapilar eksi sonsuzdan arti sonsuza kadar ve her metrede bir olabilir.
Kapilarin birinin icinde bir elmas var.
Bu elmasi bulmak icin nasil bir yontem izlemeli?
Tabii elmasi kesinlikle bulmak lazim ve en kisa zamanda ya da en az
enerjiyle bulmak lazim.
Konuyla ilgili MD'de cikan yazi icin bkz
http://www.matematikdunyasi.org/arsiv/PDF/03-II-88-89-BilgisayarRobot.pdf