[MD-sorular] Uçak Turu

dede dede_47 at mynet.com
20 Þub 2012 Pzt 21:29:04 EET

EKLEME:
"Uçak Turu" isimli ileti de dünya turu için "4 uçak ve 6 depo" yakıtın
yeterli olduğunu yazmıştım.Daha sonra uçak sayısını 3'e, yakıt
deposu sayısını da 5'e indirdim: Şöyle ki:Yolun 6/8 kısmına 3 uçakla gelinir.
Yolun 6/8 kısmında uçakların kalktığı A noktasından 1 uçak zıt yönde kalkar,
gelmekte olan uçağı karşılar (bu arada yakıtının tabii 2/4 kadarını yakmıştır.),
kalan 2/4 depo yakıtının 1/4 kadarını gelen (yanı turu yapmakta olan)
uçağa verir; böylece kendinde kalan 1/4 yakıtla her iki uçakta yolun
7/8 kısmına gelebilirler.Yolun 7/8 kısmına gelmeden tekrar A noktasından
zıt yönde 1 uçak daha kalkar; yolun tam 7/8 ine gelen 2 uçağa deposunda
kalan 3/4 depo yakıtın;1/4 ünü bir uçağa,1/4'ünü diğer uçağa ve kendinde
kalan 1/4 yakıtla (deposunda ki 1/4 yakıtı, bu iki uçağı karşılamak için
yolun 7/8 ine gelirken yakmıştır)  her 3 uçakta yolun kalan 1/8 ini tamamlayarak
havada ki tüm uçaklar kalktıkları A noktasına gelmiş,dolayısıyla dünya turu da
tamamlanmıştır.
Sonuç.İlk ileti de verilen koşullar çerçevesinde,bu dünya turu için 3 uçak ve 5 depo yakıt yeterlidir.
Ama soruyu yine genelleyip,deposu yolun 1/k sına yeten uçak sayısını verecek
fark denklemini yine kuramadım.
Kadir.