[MD-sorular] Aritmetik üçlü

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
26 Şub 2012 Paz 20:44:49 EET

X'e kadar tam karelerin sayisi kok X, diyelim ki her tam kare iki ardisik
asalin tam ortasina oturuyor. X'e kadar da X/ log X tane asal var.
Dolayisiyla iki asalin tam ortasindaki tamkarenin tum asallara orani

kok X / (X/logX) = log(X)/ kok X --> 0

@Baris,
tamkarenin iki asal arasindaki yerini onemsiyoruz elbette, yoksa bir tam
karenin altinda ve ustunde birer asal bulabiliriz elbette ve saydigimiz sey
sadece bir X'ten kucuk karelerin sayisi olur.