[MD-sorular] geometri hakkında

Ali Nesin anesin at nesinvakfi.org
29 Şub 2012 Çar 14:05:51 EET

Eger geometrinde sadece "diklik" kavrami olacaksa o zaman Kerem'in
dedigi gibi ic carpim olabilir (daha dogrusu bir bilinear nondegenerate
form). Bu da lineer cebirden baska bir sey icermez.
Sana sadece noktalar, dogrular, duzlemler gerekiyorsa afin ya da
izdusumsel (projektive) geometri yeter.
Ama eger "iki nokta arasindaki en kisa yol" (jeodezik) ya da "uzayin
egriligi" filan gibi kavramlar istiyorsan cokkatli (manifold),
diferansiyel formlar filan gibi yan tanimlara ihtiyacin var.