[MD-sorular] Asal sayıların sayısı

zati lokum zati.lokum at gmail.com
8 Eki 2012 Pzt 20:50:37 EEST

Merhaba,
Yaptığınız şuna denk gelmiyor mu:
n sayısı verildiğinde, çift sayılar asal sayı olamayacağından ilk onları
elerim.
Yani 1 ekleyip sonra 2'ye bölmeniz buna denk geliyor.
Sonra elimizde tek sayılar kaldığından, onlardan da birleşik olanları
atarsak geriye sadece asal sayılar kalır.
Dolayısıyle formül direk asal olmayan tek sayılara bağlı ki bu da asal
sayıları saymakla aynı şey sanırım.

Asal sayıları asemptot olarak değil de eğer yaklaşık olarak saymak istersek
n/log n çok iyi bir yaklaşım vermez. Bunun yerine Li(n) denilen logaritmik
integral çok daha iyi bir sonuç verir. pi(n)- n/logn fonksiyonu aseoptot
olara n/log^2 n civarındadır ve geliştirilemez. pi(n) - Li(n) ise paydadaki
tüm logaritkmik güçlerden daha iyi bir sonuç verir. Önemli soru hata
payının karakök(n) civarında olup olmamasıdır ki bu da zaten Riemann
Hipotezine eş değerdir. karekökten gelen 1/2 ile Riemann hipotezindeki
1/2'nin aynı olması burdan gelir.

Zl