[mk-duyuru] Bu duyuru listesi hakkinda ve birkac onemli duyuru

Ali Nesin nesin at bilgi.edu.tr
12 Mays 2009 Sal 23:04:25 EEST

Degerli Matematikseverler,

Her seyden once kendilerinden izin almadan Matematik Koyu’nun duyuru listesine eklediklerimden ve bundan hosnut olmayanlardan binlerce kez ozur dilerim. Listeye dahil olan herkesin oyle ya da boyle matematikle ilgili oldugu izlenimine vardim. Yanildigim olmus olabilir. Bagislamanizi rica ediyorum.

Listeden cikmak icin dogrudan bana yazabilirsiniz ya da http://lists.math.bilgi.edu.tr/cgi-bin/mailman/listinfo/mk-duyuru sayfasinin en altina gidip sadece e-mail adresinizi yazarak kendiniz listeden cikabilir ya da uyelik seceneklerinizi degistirebilirsiniz, ornegin eger isterseniz haftada bir toplu mesaj almak isteyebilirsiniz.

Bu listeden fazla mesaj almayacaginiz guvencesini vermek ve bu sozumde durmak istiyorum. Bu yuzden birkac duyuruyu ayni anda yapayim:

● Matematik Dunyasi dergisinin son sayisi yarin matbaadan cikiyor... Abone olun (www.matematikdunyasi.org <http://www.matematikdunyasi.org/> ) ya da gazete bayinizden isteyin. Icerigini ve istahinizi kabartacak bazi yazilari http://www.matematikdunyasi.org/arsiv/?sayi=2008-IV adresinde bulabilirsiniz..

● Matematik Koyu’nun asagidaki etkinliklerinin ayrintilarini www.matematikkoyu.org <http://www.matematikkoyu.org/>  adresinde bulabilirsiniz.

*                  29-31 Mayıs 2009. Matematikçiler Derneği Etkinligi.

*                  12-14 Haziran 2009. Felsefe Öğretmenlerine Felsefe. Düzenleyen: Ege Felsefe Platformu

*                  13-20 Haziran 2009. Çalıştay: A round table discussion: Groups of finite Morley rank, what is next? Organizer: Alexandre Borovik (alexandre.borovik at manchester.ac.uk)

*                  15-28 Haziran 2009. Öğretmenlere ve Öğrencilere <http://matematikkoyu.org/tr/olimpiyat2009>  Olimpiyat Eğitimi. (yer kalmadi)

*                  29 Haziran - 12 Temmuz 2009. Liselilere Matematik I <http://matematikkoyu.org/tr/lise2009> . (yer kalmadi)

*                  13 Temmuz - 30 Ağustos 2009. 2009 TMD Yazokulu <http://matematikkoyu.org/tr/2009TMD> .

*                  31 Ağustos - 3 Eylül 2009. 22'nci Ulusal Matematik sempozyumu <http://matematikkoyu.org/tr/tmdums> .

*                  7-20 Eylül 2009. Liselilere Matematik II <http://matematikkoyu.org/tr/lise2> .

Her an yeni etkinlikler eklenebilir!

● http://matematikkoyu.org/tr/etkinlik/kutuphane adresine matematikle ilgili e-kitaplari, ders notlarini ve elimizdeki universite matematik sinavlarini koyduk. Bu sayfaya koymamizi istediginiz bir sey varsa bize yollayabilirsiniz. Kutuphane her gecen gun zenginlesecektir.

● Turk Matematik Dernegi’nin internet sitesinde (http://www.tmd.org.tr/) Ingilizce-Turkce online matematik sozlugu ve ulkemizdeki matematikcilerin veri tabanini bulabilirsiniz. Pek yakinda (bir-iki haftaya kadar) matematiksel etkinlikleri ve ogretim uyesi arayanlari listeleyen sayfalar da hizmete sunulacak.

Profesyonellere birkac duyuru:

● 8-12 Haziran tarihleri arasinda, dunyaca unlu mantikci/cebirsel model teorici Gregory Cherlin’in 60’inci dogumgunu Istanbul Bilgi Universitesi’nde (arastirma seviyesinde) bir konferansla kutlanacak. http://www.math.rutgers.edu/~sthomas/Cherlin2009.

● 8-19 Haziran tarihleri arasinda  Galatasaray Universitesi’nde (arastirma seviyesinde) “Galois Teorisi Etrafinda Geometri ve Aritmetik” konferansi yapiliyor. http://math.gsu.edu.tr/GAGT/

● 18 Haziran – 19 Haziran 2009 tarihleri arasinda Dinamik Sistemler Calistayi Izmir Universitesi Matematik ve Bilgisayar Bilimleri Bolumu’nde duzenlenecektir. Son basvuru tarihi 10 Haziran 2009’dur. http://dsc.izmir.edu.tr/ “Diferensiyel denklemler, Fark denklemleri, Zaman skalasi, Kismi turevli denklemler, Sayisal yontemler ve ilgili uygulamalar” konulariyla ilgilenenlere duyurulur.

 ● Ahi Evran Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü tarafından 7-10 Temmuz 2009 tarihleri arasında Prof.Dr. H.Hilmi HACISALİHOĞLU onuruna düzenlenecek olan "VII.Ulusal Geometri Sempozyumu" na bildiri özeti yollayarak katılım sağlayanların listesine "http://fef.ahievran.edu.tr/sempozyum/AnaSayfa.htm" web adresindeki "Bildiriler" kısmından ulaşabilirsiniz.

Saygilarimla.

Ali Nesin