[MD-sorular] Re: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 9, Konu 3

M. Onur Fen e132695 at metu.edu.tr
3 Eki 2005 Pzt 17:48:35 EEST

Soru hakkında Murad ÖZKOÇ Bey'e katılıyorum.
f(x)=x^2 * sin(1/x) fonksiyonu x=0'da tanımlanmadığından ne o
noktadaki türevinden ne de o noktada sürekli olup olmamasından
bahsedilebilir. Fonksiyonun tanim kümesi R-{0}'dır.

x^2 *sin(1/x) fonksiyonunu x=0'da 0 olarak tanımlayarak ne yapmış
olduğumuz şey
f(x)= x^2 *sin(1/x) eğer x 0'dan farklı ise
     = 0 eğer x=0 ise
şeklinde yeni bir fonksiyon tanımlamaktır.  Bu fonksiyon
y=x^2*sin(1/x) fonksiyonundan farklıdır.
M. Onur Fen