[MD-sorular] Üçgenler

Barış Demir barisburcin at gmail.com
13 Nis 2006 Per 00:05:50 EEST

Alanı çevresine eşit olan ikizkenar üçgenlerin; tabana ait yüksekliğinin ve
kenar uzunluklarının 4 den büyük olması gerekmektedir.

Eşit kenar uzunlukları a, taban uzunluğu b ve tabana ait yüksekliğinin
uzunluğu h olan bir ikizkenar üçgen için: b = 4 * karekök[ h / ( h – 4 ) ]
ve

a = ( h – 2 ) * karekök [ h / ( h – 4 ) ] eşitliğini buluyorum.

Buradan ayrıca şu sonuç çıkıyor: tüm kenarlar uzunlukları ve tabana ait
yüksekliğinin uzunluğu tamsayı olan böyle bir ikizkenar üçgen çizilemez.
Yanlışım varsa düzeltin. Paylaşmak istedim.

Bu arada alanı çevresine eşit olan tek bir eşkenar üçgen var. Bir kenarı
4*karekök(3) uzunluktadır.

Fakat çeşitkenar bir üçgen için net bir çıkarımda bulunmadım henüz.

İyi çalışmalar.