Re: [MD-sorular] Türevlenebilme

Ali ilik aliilik at gmail.com
24 Ara 2006 Paz 00:17:30 EET

Dosya mail list de belirlenen kapasiteyi aştığı için sürekli moderasyon
onayına gitti, iptal ettim hep. Listeye bir tane geldi, o da bir upload
sitesine yüklediğimin linki.

Demek istediğim de oydu. O noktalarda türevden bahsedersek sadece, yoktur,
ama başka bir fonksiyonla kıyaslama sözkonusu olunca, neden ötürü türevi
yoktur sözkonusu fonksiyonun, belirtmek gerekebilir.

"bu noktalardan sadece tek bir teget dogru cizilebilecegi icin,
fonksiyonlarin bu noktalarda türevleri vardir"

Türevle teğet kavramını tamamen aynı olarak değerlendirmek bazı durumlarda
sakıncalı olabilir.

" fonksiyonunda x=-1 ve x=1 degerlerinde sagdan ve soldan türev farklidir.
Bu nedenle türevsizdir."

Ama burada da -1 ve 1 de tek doğru var. Yani, söylediğiniz iki şey
çelişiyor...

Önemli olan tek doğru olması olmayabilir duruma göre. O doğruya fonksiyonun
o noktanın civarındaki teğetlerinin nasıl yakınsadığı önem kazanabilir...

Ali

23.12.2006 tarihinde Barış Demir <barisburcin at gmail.com> yazmış:

--
MD-Bursa: http://mdbursa.googlepages.com/

Voltaire: "Je hais vos idées, mais je me ferai tuer pour que vous ayez le
droit de les exprimer."

http://www.tvturnoff.org/