Re: [MD-sorular] E^n de sınırlı fakat sınır noktası olmayan bir küme var mı?

Ali ilik aliilik at gmail.com
19 Kas 2006 Paz 13:47:22 EET

Hocam espriyle karışık olarak algıladım, çok hoşuma gitti cümleniz:

 "Sinirli herhangi bir kume al. Sinir noktalarini kaldir. Eger cok sanssiz
bir gununde degilsen istedigine ulasirsin."

Bir haftaya kadar tüm günlerim çok şanssızdı. Aldığım her sınırlı kümenin
sınır noktalarını kaldırsam da elde ettiğim küme yine sınır noktalarına
sahip oluyordu.

Ancak 2 gündür biraz şanslıyım,  sınırlı bir küme olan boş kümeyi aldım ve
sınır noktalarını çıkardım (zaten yoktular) yine boş kümenin kendisini
buldum.

Mehmet,

E ^n sınırlı bir küme değil ama (yanılıyor muyum?). O halde aradığım gibi
bir küme olmuyor E^n, değil mi?

Boş kümenin de sınır noktaları yoktur, çünkü olsaydı, en az bir tane var
olurdu. Diyelim bir a elemanı...Bu a nın her komşuluğunda hem boş kümeden
hem de E^n den eleman olmak zorunda olurdu. E^n den vardır ama boş kümeden
yoktur çünkü boş kümenin elemanı yoktur. Çelişki. O halde boş kümenin de
sınır noktası yoktur.

Hem de boş küme sınırlıdır. Çünkü sınırlı olmasaydı normu, verilen her M
pozitif, reel sayısından büyük eşit olacak şekilde bir elemanı olurdu.
Halbuki boş kümenin elemanı yok ki. Çelişki. Demek ki boş küme sınırlı bir
kümedir. (r herhangi bir pozitif, reel seçilebilir.)

Sonuç: boş küme, aradığım gibi, sınırlı fakat sınır noktası olmayan bir
kümedir. (Yukarıdaki işlemlerde hata yoksa tabii)

*Soru: Boş kümeden başka böyle bir küme var mı (E^n için konuşuyoruz tabi)?*

Ali

19.11.2006 tarihinde E. Mehmet Kıral <luzumi at gmail.com> yazmış: