[MD-sorular] düzgün yedigen pergel ve cetvelle çizilemez'in ispatı(isbatı mı olacaktı)

Kemal AYGÜN kemal_bacon at hotmail.com
4 Nis 2007 Çar 10:39:50 EEST

düzgün yedigen pergel ve cetvelle çizilemez. çünkü; diyelim ki n kenarlı bir
düzgün çokgen(pergel ve cetvelle tabiki bundan sonra bunu demiycem sadece
çizilir ya da çizilemez diycem) çizilsin. o zaman bu çokgenin dış açısı
360/n olmaz mı.bu ne demek n kenarlı bir düzgün çokgen çizilebiliyorsa 360/n
açısı da çizilebilir. n' in özel hali olan 7 yi alalım.düzgün yedigen pergel
ve cetvelle çizilebilinirse 360/7 açısı da çizilebilinir.fakat 360/7=51,
428571 428571 428571 diye sonsuza kadar gider. sonsuza kadar giden bu açı
çizilemediğine göre (diyelim ki 51 den sonra 3 devreden alındı 4 üncü
devredeni alırsak bu açı diğerinden daha büyük olur bu da istediğimiz açıyı
çizemediğimizi gösterir.)düzgün 7gen pergel ve cetvelle çizilemez.

şimdi bu isbatta eğer eleştiri ;360/7 açısı çizilebilir diye olursa ona
cevabım baştan sormuştum ondalık devreden açı çizilir mi diye ona niye cevap
vermedin olacaktır. eğer eleştiri ona olmazsa ki o zaman isbat doğrudur
gaus'un düzgün 17 geni çizildiğini göstermişti.360/17= devretmeyen bir
sayıdır böyle bir açı çizilebilir.

buna kesin cevap bekliyorum en azından yorum yapın.ilginiz (ya da
ilgisizliğiniz) için teşekkürler...

Dikkatsiz mesajlaşma tehlikelidir!
http://www.communicationevolved.com/tr-tr/