[MD-sorular] Analiz-1 "limit" sorusu

gorkemozkaya at gmail.com gorkemozkaya at gmail.com
23 Ara 2007 Paz 23:27:02 EET

q_n = u_n - u_{n+1} ,
p_n = v_n - v_{n+1} .

tanimlarini yaptiktan sonra,  u_n   ve   v_n   dizilerinin  0'a
yakinsadiklarini  kullanarak

u_n = \toplam_{i=n}^{\sonsuz}  q_i ,
v_n = \toplam_{i=n}^{\sonsuz}  p_i

oldugunu gosterin.

p_n  dizisi pozitiftir ve   q_n/p_n  L'ye yakinsar.  e_n = q_n/p_n - L   dersek,   e_n  sifira yakinsayan bir dizi  ve  q_n = (L + e_n) p_n   olur .   bunlari  u_n  ve v_n 'in toplam sembollu esitlikleri ile kullanarak  u_n/v_n 'in   L'ye yakinsadigini gosterin.