[MD-sorular] esitsizlik

Ali İlik aliilik at gmail.com
2 Haz 2007 Cmt 20:11:32 EEST

"a^b sayisi ancak a pozitifse tanimlanabilir:"

Nasıl yani? Kafam karıştı.

(-2)^3 diye bir şey pekala vardır matematikte ve netekim de -8'e eşittir.

Eğer b herhangi bir tamsayı, a da negatif bir tamsayıysa

a^b= -exp(bIn-a)  /b tekse ; a^b= exp(bIn-a) /b çiftse

olarak tanımlayabiliriz.

Yanılıyor muyum?

Şöyle sayılar da yokmu?: a^b (a negatif ve hem a hem b aşkın)

02.06.2007 tarihinde ali nesin <anesin at bilgi.edu.tr> yazmış: