RE: [MD-sorular] İzmir'de Rezaletin Daniskası: Paran Yoksa Matematik Sorularını Yazacaksın

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
31 Mar 2007 Cmt 18:06:55 EEST

"Çok basit."

Bakalim ne kadar basitmis...

"1) fotokopi motokopi çektirmezdim soruları, tahtaya yazardım, herkes de
tahtadan yazardı."

Boylece herkesi cezalandirmis olurdun. Parasi olan da olmayan da kotu egitim
alirdi. Sorular uzerine dusunmek yerine, sorulari kagida gecirmekle zaman
harcardi. Fotokopi yerine kitap ornegini alalim ki bu cozumun toplumsal
acidan cozum olmadigi anlasilsin: Parasi olmayan kitap alamayacagina gore,
yillar once oldugu gibi devlet de kitabi almiyorsa, bu cozume gore, hicbir
ogrencinin kitabi olmamali! Bunun bir ulke acisindan nasil bir facia oldugu
apacik. Fotokopi orneginde durum facia boyutunda degil ama gene de parasi
olana haksizlik.

"2) Nasıl geliri yüksek olandan fazla vergi alınıyorsa, velisinin geliri
yüksek olandan da fazla aidat alınması. Yani, gelir oranında okul aidatı
alınması. Parası yoksa, aidat alınmaması." Aidat almak yasaklandi
biliyorsunuz... Mudur ve ogretmenin yasalara aykiri hareket etmelerini
isteyemezsiniz.

"3) Öğretmenler odasında, ya da müdür odasında her gün bir bardak az çay
içerdim. Artan parayla sınav sorularının fotokopisini çekerdim."

Kimse kimseden ozveri beklemek zorunda degil. Bunu cozum olarak kabul
etmiyorum. Insanlar kendilerine verilen gorevi yapmakla mukelleftir, daha
fazlasini degil. Daha fazlasini yapana sadece tesekkur edilir. Bu sunulan
bir cozum degildir.

"4) Ülkedeki tüm teşekkür ve takdir (onur, yüksek onur vs) belgelerine para
harcayacağım yerde öğrencilerin sınav sorularının fotokopisi için harcardım
o parayı." Ciddiyetten uzak bir cozum...

"5) O lisedeki öğretmen veya müdür olsaydım oturup öğrencilerin ufak çaplı
bir matematik dergisi, bülteni vs çıkarmalarını sağlayıp, kermeslerde, orda
burda ucuza satıp, elde edeceğim gelirle öğrencilerin matematik sınavı
sorularının fotokopilerini çekerdim."

Ucuncu maddedeki yorumu yapacagim.

Aslinda bu fotokopi konusunda kismi bir cozum bulunabilir: Ogretmen sorulari
tahtaya yazsin ve cocuklar da sorulari kagida yazmak zorunda olmasinlar...

Ama tabii o zaman da bir ay sonra bu sinavda sorulan soruyu gozden gecirmek
isteyen ogrenci sorulan soruyu animsayamazsa yapacak bir seyi kalmaz.

Toplum duzeni bu oldugu surece, ogretmen ve mudurun buldugu cozum en iyi
cozummus gibi duruyor.

Ali

31.03.2007 tarihinde ali nesin <anesin at bilgi.edu.tr> yazmış:

Peki... Sizce ne yapmali? Eksik nerde? Kendinizi mudur ya da ogretmen yerine
koyun ve soyleyin.

Sorunu ortaya koymak birinci asama. Cozum bulmak ikinci asama.

Ali

  _____