Re: [MD-sorular] İzmir'de Rezaletin Daniskası: Paran Yoksa Matematik Sorularını Yazacaksın

Ali ilik aliilik at gmail.com
31 Mar 2007 Cmt 21:13:22 EEST

"Parasi olan da olmayan da kotu egitim alirdi. Sorular uzerine dusunmek
yerine, sorulari kagida gecirmekle zaman harcardi."

Sorular üzerinde düşünmek için yeterli zaman veriyorum. Mesela 9 saat.
Sınavlar sabah 09.00'da başlıyor, akşam 18.00'da bitiyor. Dışarı çıkmak,
dışarıda yemek yemek, sınav salonunda ufak çaplı atıştırmak (etrafa koku
yaymayacak şeyler, çok sessiz yenmek kaydıyla-diğerleri rahtasız olabilir)
serbest. Kopya çekmek serbest. Sınav open book. Ama sorular feci. Derste
çözülen sorulardan çok farklı; derste anlatılanlara çok iyi çalışmış bir
öğrenci yapabiliyor hepsini.

"Fotokopi yerine kitap ornegini alalim ki bu cozumun toplumsal acidan cozum
olmadigi anlasilsin: Parasi olmayan kitap alamayacagina gore,"

Parası olmayan da kitap alabilecek. Şöyle olacak: Parası olanları
cezalandıracağım. Neden paraları varmış ki?
Parası olmak derken şunu kastediyorum: temel beslenme
ihtiyacının (rakı-balık lükstür, kuru fasulye-pilav temeldir. rakı-balık
toplumdaki herkes rakı-balık yiyebilirse lüks değildir.) ve çok temel diğer
giderlerin haricindeki tüm giderleri lüks sayacağım. Buna göre parası
olanlardan paralarını alıp, parası olmayanlara dağıtacağım. Herkesin eşit
miktarda parası olacak. O zaman herkesin kitabı olur...

Parası olanlar özel bir eğitim almamalı. Parası olan da olmayan da aynı
kalitede eğitimi almalı. Yoksa kapitalizmi körükleriz. Dileyen kapitalizmi
savunabilir ama aşırı kapitalizm yoksulluğa varır ülkede rekabetten dolayı
altta kalanlar bir zaman sonra patlarlar, halk tarafından yapılan bir darbe
olabilir. Ülke geriye gider.

Adam Smith zekice düşünmüştü Wealth of Nations'u yazarken.
Entrepreneurship'e verdi gazı verdi gazı. Invisible hand çekti bir de. Oooh
mis gibi. Ama rekabet psikopata bağlayıp, toplumda gelir dengesi faciaya
varınca ne olacağından bahsetti mi bilmiyorum; sanmıyorum.

"Aidat almak yasaklandi biliyorsunuz... "

Bilmiyordum. Haberde aidat alınmaktan bahsediliyor ama. O zaman, sadece o
bakımdan bile, haberdeki okul idarecileri suç işlemiş oluyorlar. Tabii,
haber şu anda bir öğrencinin iddiasına dayanıyor. Mail başlığına kendi
yorumumu yaparak önyargılı davrandım o zaman.

"Kimse kimseden ozveri beklemek zorunda degil."

(*) Evet değil...Her zaman değil... Ama zorla verilmeli bazı "özveriler!" Bu
konuda bir dayatma olmalı. Maksimum özgür bir toplum olamaz, malum. Bazı
dayatmalar olmalı. "Devlet ya da MEB tarafından denmeli ki, değerli
öğretmenlerimiz, müdürlerimiz şu kadar çaydan fazla içemezsiniz. Bakın yoksa
çocuklara sınav sorularını bastıracak paramız yok."

" "5) O lisedeki öğretmen veya müdür olsaydım oturup öğrencilerin ufak çaplı
bir matematik dergisi, bülteni vs çıkarmalarını sağlayıp, kermeslerde, orda
burda ucuza satıp, elde edeceğim gelirle öğrencilerin matematik sınavı
sorularının fotokopilerini çekerdim."

Ucuncu maddedeki yorumu yapacagim."

(*) maddesindeki yorumu yapacağım. (Bir lisede matematik dergisi çıkmıyorsa,
o lisedeki matematik öğretmenlerinin maaşlarından keseceğim.)

-eceğim derken -edilmeli yi kastediyorum.

Ali

31.03.2007 tarihinde ali nesin <anesin at bilgi.edu.tr> yazmış: