[MD-sorular] z^2=6x^2-y^2 cozumsuzdur, kanitlayiniz ve Ilik teoremi

Ali Ilik ali.ilik at ugent.be
7 Ara 2008 Paz 21:26:00 EET

   Ne olursa olsun, mail gruplarinda hitabete dikkat etmek lazim. 30
yildir birbirlerini taniyan, cok samimi insanlar bile mesela, Turkmath
mail grubunda, nazikce yanitlarlar maillerini. "Lutfen" diye
bitirirler maillerini. Birinin digerini az ya da cok tanimasi demek
emir kipinde cumle yazmasini gerektirmez. Gergin degilim. O yazdigim
mailden de pisman degilim. Fatih Kursat Cansu'nun sinirlendigi nokta
basliga aldanarak sadece o denklemle ilgili soru soracagimi sanip cok
uzun bir maille karsilasmasiydi. Bu gazetecilikten/gazetede
calismaktan gelme bir taktiktir. Eger anlatacak cok seyiniz varsa ve
genel bir baslik bulamiyorsaniz, yazinizin okunmasi icin ilgi
cekecek bir tanesini secersiniz. Kaldi ki benim soru sorma
nedenlerimden biri de bilgi paylasimidir. Sadece yanitini merak
ettigim sorulari soran biri degilim. Yanitini bildigim soruyu
soruyorsam, bunu soylerim, en azindan ima ederim. Bu listede ise
kesinlikle acikca belirtirim yanitini bildigimi. Yoksa "Biliyor
musunuz?" diye sormak lisedeyken yapilirdi arada, gercekten cok kotu
hocalarla alay etmek, test etmek icin.

   Isik Universitesi'nde okurken yine ayni nedenden muzik topluluguyla
gunler boyu tartismistim. Muzik toplulugunun mail grubuna yeni uye
olmusum. Adamlar kufurlu, cok laubali konusuyorlar. Bir saniye dedim,
ne oluyor. Burada sadece sizler yoksunuz, gruba yeni uye olmus birisi
de var. Bazilari anlamisti kastettigimi ve hak vermisti.

   Celiskiden kastiniz su: "Emir diyorsun ama emir cumleleri
kullanmissin." Bunda celiski yok, kinaye bu. Kinaye... Ya da adini
bilmedigim bir edebi terim iste.

   2-3 yil once bir hocayla tartisiyorum. Hararetli bir tartismadayiz.
"Sen bilmemne bilmemne..." diyor. Ben de "Sen bilmemne bilmemne..."
dedim. Yanlis anlasilmasin kufur falan degil oradaki "bilmemne" lafi.
"Bana sen diyemezsin, ben devlet memuruyum(!!)" diyor. Dedim ki "Sen
bana sen diyorsan, ben de sana sen derim."

   Iyi mi?

   Celiski yok demi "bu sefer?"

   Bu konuda baska yazmayacagim.

   Selamlar.