[MD-sorular] 3 altgruplu gruplar

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
1 Kas 2008 Cmt 19:24:19 EET

H'nin normal oldugunu gösterdim.

a, H'nin e'ye esit olmayan bir elemani olsun. <a>=H olmak zorunda
yoksa <a> kendisi dördüncü bir alt grup olurdu. Bu durumda H
cyclic olmak zorunda. Demek ki H kommutativ dir. Buradan da normal
oldugu cikiyor.

G/H'nin cyclic oldugunu nasil gösterecegim konusunda hic bir fikrim yok.

Ama baska seyler deniyorum, galiba cözecegim soruyu.. Yardimlar icin tekrar tesekkür ederim.

Tibet