[MD-sorular] Mehmet Ozgan'dan yaratma ve kesfetme kavramlarýna matematiksel bir bakýþ (!)

Mehmet Ozgan mozgan at gmail.com
9 Nis 2009 Per 22:54:11 EEST

Sayin Ali hocam;

orada da belirttigim gibi ve sizin de asagida yazmis oldugunuz
(Atiyah'ın röportajında belirttiği gibi 2006-I sayısında,
kavramlar arasındaki ilişkilere odaklanmak lazım), kullanilan
kavramlarin neler icerdikleri ve bunlar arasindaki iliskilerin
yorumlanmasi (aynen, sonsuzluk meselesi de). Oysa, dün geceki yazmis
oldugum bir mailde demistim ki : sonsuz-luk kavraminin manasal olarak
matematik terminolojisinde bu sekilde kullanilmasini yanlis buluyorum.
Cünkü, sayilamayacak kadar olan bir sey sonsuz degildir, olsa olsa
biz sayamayacak kadar sonluyuz.

> Peki, 'gerçekte sonsuz (ne demekse)' ne demektir? Bunun tanımını
> yapar mısınız?

Ben de bilmiyorum. Sadece arastirici ve yorumlayici birisiyim. Eger
bulursam mutlulukla paylasmayi isterim.

> " bir de 0'in sonsuz-luga olan isyani vardir ya, bunu da irdelemek
> gerek!?"

Sifir'i hic bir zaman "manasiz" veya "anlamsiz" diye nitelendirmedim.
Lisede hatirliyorum da, L'Hospital'e alternatif olarak sonsuz/sifir
gibi teoremlere, nasil bir alternatif üretebilirim, diye
düsünmüstüm. Bunun gibi, koymus oldugumuz kavramlar arasi
iliskileri arastirmak ve sorgulamakti amacim.

Saygilarimla...
M. Ozgan