[MD-sorular] Ynt: Re: Üçgen Sorusu

Burak Yücesoy burakyucesoy at gmail.com
27 Ara 2009 Paz 18:14:35 EET

Bende şöyle bir şey düşündüm. Doğruluğunu bilmiyorum ama ışık kaynağını
üçgenin her köşesine eşit uzaklığa koymaktansa büyük açılı köşeye daha yakın
koyarsak toplam aydınlanmayı maksimize edebiliriz diye tahmin ediyorum.
Çünkü ışığı küçük bir taraftan uzaklaştırıp aydınlanma kaybediyoruz ama
büyük tarafa yaklaştırıp daha fazla aydınlanma kazanıyoruz. Tabiki çok fazla
uzaklaştırdığımızda uzaklığın karesi hızlı büyüyeceğinden bu uzaklaştırmanın
bir sınırı olmalı. Bu sebeple herhangi bir kanıtım olmaksızın sorunun
cevabının üçgenin ağırlık merkezi olması gerektiğini düşünüyorum.