[MD-sorular] küre üzerinde düzgün dagılmış noktalar

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
28 Oca 2009 Çar 20:30:17 EET

> Belki de sorulmasi gereken temel soru su:
> SO(3) sonsuz grubunu uretebilecek sonlu bir grup var midir?

Bu olamaz,

SO(3) grubu sadece sonsuz değil, sayılamazdır da. Sonlu bir kümenin (grubun
diyerek yanlış söylediniz herhalde, SO(3)'ün sonlu bir altgrubunu bulduğunuz
zaman, onun üreteceği daha başka bir şey kalmamıştır.) üreteceği grup
sayılabilir olacaktır.

Ancak şöyle bir şey sözkonusu olabilir. Bir sonlu küme bulursunuz. Bu
kümenin ürettiği grubun SO(3) içerisindeki kapanışı (çünkü SO(3) sadece bir
grup değildir, aynı zamanda bir topolojisi de vardır) tüm SO(3)'ü verir.
Bir hata yapmadıysam 3 tane döndürü ile tüm SO(3)'ün içerisinde yoğun bir
grup elde edilebiliyor.

Daha önce yaptığınız tartışmadan, bu soru nasıl çıktı anlamadım ama.