[MD-sorular] Modern mi ? Asri mi ? Zamane mi ?

Ali Nesin anesin at bilgi.edu.tr
24 Eki 2009 Cmt 18:46:30 EEST

Tahmin edebilecegin gibi n tane.
Ve tahmin edebilecegin elemanlar tarafindan gerilmislerdir.
R[X] pid oldugu icin, R[X]/(X^n-1)'in her R[X]-altmodulu tek bir eleman
tarafindan gerilmistir.
Eğer 0 olmayan bir a_i icin a_iX^i + ... + a_nX^n altmoduldeyse, o zaman
X^i de altmoduldedir ve altmodul bu eleman tarafindan gerilmistir.
Kaniti kolay (X'lerle carp bu elemani.)
Ali