[MD-sorular] Goldbach Varsayımı

dede dede_47 at mynet.com
24 Eyl 2009 Per 11:59:58 EEST

Değerli Üyeler,

Wilson teoreminin bir kanıtını incelerken,

bu teoremin Goldbach Varsayımının kanıtlanmasında

bir yaklaşım/başlangıç olabileceği
“düşüncesi” bende

aniden oluştu! (Durun;”İşte birisi
daha…” demeyin,

bu varsayımı kanıtladığımı sanmayın, sadece bende

oluşan bir düşüncenin, yarınlarda “belki”
bu varsayımı

 kanıtlayabilecek bir
“baba yiğitin” işine yarayabilir düşüncesiyle,

 listeyle paylaşmak
istedim; lütfen sonuna kadar okuyun!)

Goldbach varsayımı;”p ve q asal sayı olmak
kaydıyla, her 2m
çift sayısı,

p ve q  nün toplamı
olarak yani; p+q=2m olarak
yazılabilir”,

şeklinde olup, Wilson teoremi ise “q asal sayı
olmak
koşuluyla

K*q=(q-1)!+1, (A)
 eşitliğini sağlayacak bir
K tamsayısı vardır” şeklindedir.

(Bunların ifadesi; amacım için bilinçli olarak,
yukarıda ki
gibi yazıldı)

Şimdi m doğal tamsayı, p ve q
asal sayılarının her birisi 2m çift
tamsayısından

den küçük asal sayılar olup, Goldbach varsayımı, 2m=p+q şeklinde olduğuna göre,

q=2m-p demektir. Bu
q asal sayısı, (A) eşitliğinde yerine konulursa;

K*(2m-p)=(2m-p-1)!+1,
(B) bulunur.

Şu halde Goldbach varsayımı:”Her m  tam
sayısı için öyle bir  p asal

sayısı vardır ki; (B) eşitliği sağlanacak şekilde bir K
tamsayısı vardır”

şekline dönüşmüş olmaktadır.Yani varsayımı kanıtlamak
için; her
m tamsayısına

karşılık, 2m çift tamsayısından küçük bir p asal
sayısı için daima bir

tamsayısının varlığını kanıtlamak yeterli olacaktır!

(B) eşitliğinde;
n=2m-1 tek sayı olduğundan; bu eşitlik

K*(n-p+1)=(n-p)!+1,(C) şeklinde de
yazılabilir.Yani bu durumda

Goldbach varsayımının kanıtı;”Her n  tek sayısı
için öyle bir  p asal sayısı vardır ki;

(C) eşitliği sağlanacak şekilde bir K tamsayısı bulunur” iddiasının
kanıtlanmasına

dönüşmüş olmaktadır!

Eğer yazdıklarımda bir mantık/düşünce hatası yoksa;
bugün
olmasa bile

gelecekte bu varsayımı kanıtlayabilecek “baba
yiğitlere”
yazdıklarımın

“belki” bir faydası olur düşüncesiyle,
bende aniden beliren
bu “düşünceyi”

listeyle paylaşmak istedim; o kadar! Başka bir iddiam
yok!

Not:Bir polinom çeşidinin
“indirgenebilirliğiyle” ilgili
soruma,

yanıt veren olmadı. Bu polinom çeşidin de sabit terim
1 (bir)
olduğundan

"Eisenstein kriterini" de uygulayamıyorum.Kanıt için,
yok mu
bir “fikri” olan?

Saygılarımla…

A.Kadir Değirmencioğlu

		Ücretsiz dinlemek için yüzbinlerce şarkı Kavun'da! Tıkla, dinle.