[MD-sorular] fonksiyonların grafiği

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
8 Nis 2010 Per 18:02:57 EEST

 "bir fonksiyonun grafiği, onun ikililerini analitik düzlemde göstermektir."
Yani iste fonksiyonun grafigi onun kartezyen koordinat sistemindeki cizimidir demek istemis. 9. sinif icin yeterli bir tanim bence.
Grafik bu anlamda kullanilir. Büyük bir hata yok.
Ama tabi harbi matematikte "göstermektir" diye bir tanim olmaz.
f, A'dan B'ye bir fonksiyonsa f'in grafigi AxB kümesinin su altkümesidir:{(x, f(x)) : x, A'nin elemani}
Yani aslinda grafik bir kümedir (bir cok baska sey gibi).
Ama iste grafik deyince sizin kitaptaki gibi koordinat sisteminde cizim anlasilir genelde.
Matematikciler her seyi bilgisayar programi gibi yazmayi sevdiklerinden göze hitap eden muglak kavramlari sevmezler. (misal "göstermektir") Sevseler bile, kitaplara yazmayi sevmezler. Kitaplara yazsalar bile iclerine sinmez, illa yanina bilgisayarcasini yazarlar.
Ayni kelimenin iki farkli anlami olmasi biraz sinir bozucu tabi.