[MD-sorular] peryod tanımı için gereken düzeltme

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
25 Nis 2010 Paz 21:06:11 EEST

Ogrencilerinize de bu turev ornegini verdiyseniz eger, gereksiz yere
kafalarini karistirmissiniz bence. Fonksiyonun periyodik olmasi icin f(x) =
f(x+T) esitligi her x icin saglanmali elbette ki. Turevle ilgisi yok bunun.
Bir fonksiyonun ve tum turevlerinin x = pi/6'da ve x = 5pi/6'da ayni
degerleri almasi, fonksiyonun periyodik, periyodunun da 2pi/3 olmasini
gerektirmez.

Yani bu konuyu turevle aciklamak yanlis. f(x) = f(x+T) esitliginin her x
icin ve sifirdan farkli bir T icin saglandigini gostermek yeterli.

Kerem