[MD-sorular] Sonsuz matrisler

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
5 Tem 2010 Pzt 11:18:51 EEST

Gercel sayi dizilerinin olusturdugu kumede toplama ve skaler ile carpma
islemlerini tanimladiginizda bir vektor uzayi olusur. V diyelim. f: V --> V
tanimlanan bir fonksiyon, f(x+y)=f(x)+f(y), f(ax)=af(x) ozelliklerini
sagliyorsa bir lineer donusumdur. Bu sekildeki her lineer donusum, bir
"sonsuz matris"e denktir. Yani dizi uzaylarinda lineer donusumlerle ilgili
kitaplarda arastirabilirsiniz.

V'nin belli ozellikleri saglayan alt uzaylarina l_p uzaylari denir. Bu
sekilde de arastirabilirsiniz.

Kendi alanimdan ornek vereyim, "discrete linear systems theory" gibi
baslikli kitaplarda bulunabilir ornegin.

Kerem