[MD-sorular] Ynt: Re: Ynt: Re: Şapkalık

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
18 Haz 2010 Cum 02:14:01 EEST

DipSöz."Ters kare" yasasının etkisi altında olan, dıştan bir etkinin
> olmadığı bir "fiziksel sistem"
> daima ya elips, ya parabol, ya da hiperbol bir yörünge oluşturur.Örneğin
> dünyamızın
> yörüngede ki hızı v=29.9 km/san olduğundan(şu anda ki hızdır bu) güneş
> çevresindeki
> yörüngesi elips tir.Aklımda yanlış kalmadıysa; v<29.9 km/sn için bu yörünge
> parabol;
> v>29.9 km/sn için ise hiperbol olmaktadır.(Newton çekim yasasına göre çıkan
> dif.denklemlerin çözümünden) Bu yörünge hiçbir zaman "daire" olmamaktadır.Bu
> itibarla Sn.E.Mehmet Kralı'ın kurgusal düzeneğinde yörünge elips
> [...]
Bahsettiğim düzenekte bir yörünge sözkonusu değildir. Sizin bahsettiğiniz
çekim kuvveti, benimkisi ise itme. Ayrıca elips biçimindeki bir ipin her
noktası ortadaki topa eşit uzaklıkta olmayacağından ipin bazı kısımları
diğerlerinden daha kuvvetli itilecektir. Bu da elips şeklini bozacaktır.
Dolayısıyla bir elipsin kararlı çözüm şekli olduğunu düşünmüyorum.