[MD-sorular] Ynt: RE:Ynt: sinüsün eğrisi doğrusu

dede dede_47 at mynet.com
23 Haz 2010 Çar 20:28:09 EEST

Sayın Mehmet Erşen Ülküdaş;
Bu "uyuşmazlığı" üyelere sormaya gerek yok!
Yanlış algılama nedeniyle "uyuşmazlık" çıktı.
Siz Fourrier açılımında Sinüs eğrisini "olduğu gibi bütün"
alıyorsunuz(yani,x ekseninin üst ve alt kısmındakini
toplu düşünüyorsunuz)Benim verdiğim açılımda ise;
örneğin Fourrier açılımının sabit terimi:
a=(0 dan pi' ye Tümlev(Sin(x))-(pi' den 2pi'ye Tümlev(Sin(x))=4
ile hesaplanmaktadır.Siz eğer bu katsayısı
a=(0'dan 2pi'ye Tümlev(Sin(x)) alırsanız;sonuç haliyle sıfır çıkar.(a=0
olur)
Benzer şey,diğer katsayıların hesabında da geçerlidir.
Yani verdiğim açılımda; sinüs eğrisinin negatif kısmı,
x ekseninin üst tarafına" aktarılmaktadır".(Elektrik mühendisliği
diliyle konuşursak:Verdiğim açılım "doğrultulmuş" sinüs eğrisinin
açılımıdır.)Eğer sinüs eğrisi "olduğu gibi" Fourrier serisine
açılmak istenirse,diklik (ortogonalite) nedeniyle tüm
katsayılar sıfır olarak bulunur; yani böyle bir açılım yoktur.
Aynı düşünce Cosinüs eğrisi içinde geçerlidir.
Esenlikler...
A.Kadir Değirmencioğlu