[MD-sorular] Vektörlerin Bölünmesi

dede dede_47 at mynet.com
6 Mar 2010 Cmt 23:22:53 EET

Değerli Üyeler;

Vektörlerin toplanması, çıkarılması, iç çarpım (inner
product)

ve dış çarpım (outer product) tanımlıdır; kuralları
bilinir.Yine
bir

vektörün bir sayıya (skaler sayı) bölünmesi de
tanımlıdır.Ancak

iki vektörün
birbirine bölünmesi tanımlı değildir.Örütbağ da

(internet) yaptığım araştırmada, bunun makul/akla
yatkın/gerçekle

bağdaşır/anlaşılır bir yanıtını bulamadım; sanki
yasak savma
kabilinden

yanıtlar hepsi. Hep şöyle düşünüyorum: Bilindiği
gibi, iki
vektörün dış çarpımı

(vektörel çarpımı), çarpılan vektörlerin bulunduğu
düzleme
diktir. O zaman

çarpım sonucu vektörle, vektörlerin birisi verilince
diğer
vektör neden bulunamıyor?

Yani; a, b vektör ve (x) işareti dış çarpım işareti
ise; axb=c=a*b*Sin(fi)  dış

çarpımında; (fi; a ve b vektörleri arasında ki açı)
örneğin
c ve b vektörleri verilince

neden a vektörü bulunamasın? Bulunabiliyor, ama
fiziksel bir
gerçeğe karşı

gelmediğinden tanımlama ihtiyacı duyulmamış (mı acaba
?)

Bunun anlaşılır/akla-gerçeğe uygun/makul bir
açıklamasını
bilen üyelerin

bilgilerini paylaşması ricasıyla;

Herkese sağlıklı bir yaşam dilerim..

A.Kadir Değirmencioğlu

Not: İTÜ de ki öğrencilik yıllarımda; fizik/mekanik
dersi hocalarımızın

bazıları iki vektörün daima birbirine bölünebileceğini
savunur,

bazıları da karşı çıkardı. Hatta okulun dergisinde bu
savla
ilgili

birkaç yazı da çıkmıştı.Ben bu yazıların bazısını
okuduğumu
hatırlıyorum;

ancak ileri sürülen nedenlerin hiçbirini
hatırlayamıyorum.

(Bilirsiniz,öğrencilik
psikolojisi; başta kavak yelleri esiyor!)

		Aradığınız tüm videolar Mynet Video'da! İzlemek için hemen tıklayın!