[MD-sorular] Cosh x ve Paraboller

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
9 Ara 2011 Cum 11:22:36 EET

Bu sorunun yanıtını veremeyeceğim, ama x (-c,c) aralığında olsa da imkansız
gibi görünüyor.

Ama bu soru aklıma başka bir soru getirdi. Soyle bir iddia ortaya atıyorum:

g(x) herhangi bir surekli fonksiyon olsun. f(x) ise bir parabol olsun, f(x)
= ax^2 + bx + c olsun yani. her iki fonksiyon da reel sayilarda tanimli
olsun.

her \epsilon > 0 icin, |g(x) - f(x)| < \epsion esitligi sayilabilir sayida
x icin gecerli oluyorsa, g(x) = f(x)'tir diyebilir miyiz?

Kerem