[MD-sorular] p-adic grup

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
31 Mar 2011 Per 03:21:51 EEST

Merhabalar,

P-sel sayılar halkası hakkında ne derinlikte bir şey arıyorsunuz?
Matematik Dünyasının 2004-3 sayısında kapak konusu olarak p'sel
sayılar işleniyordu. Orada p'sel sayıların işlenişi daha çok inşasının
motive edilmesi seviyesindeydi. Ancak başka kaynaklara bakmadan önce
oraya bakmanızı tavsiye ederim. Motivasyon açısından.

Onun dışında şöyle bir kaynak var.
p-adic Numbers, p-adic Analysis, and Zeta-Functions, Graduate Texts in
Mathematics No. 58, Springer-Verlag, 1977. Second edition, 1984.

Ben bu kitaptan çalışmadım, ancak şu anda elimde Neal Koblitz'in başka
bir kitabı var. Güzel bir kitap. Dolayısıyla yazarın diğer kitabının
da güzel olduğunu tahmin ederek önerimi yapıyorum.

Kitabın içeriğine şimdi internetten baktım. İlk bölümde p-sel grup
hakkında bilgili var.

--
Eren Mehmet Kıral