[MD-sorular] geometri hakkında

Ali Nesin anesin at nesinvakfi.org
29 Şub 2012 Çar 15:59:34 EET

Geometri daha çok bir benzetme, bir tur sifat diyelim.
Bin degisik nuansi var.
Lineer cebir de bir tur geometri sayilir.
Analitik geometri de.
Differansiyel geometri de.
Projektif geometri de.
Descriptif geometri vardi bizim zamanimizda bazi liselerde okutulan.
Daha cok teknik ressamlarin isine yarayacak bir dersti ama cok hos bir
dersti.
Tibet Efendi'nin sozunu ettigi unlu Felix Klein yaklasimi da var
(Erlangen programı). Bu daha cok cebircilerin tercih ettigi bir
yaklasimdir.
Erlangen programi hakkinda bilgi icin bkz.
http://en.wikipedia.org/wiki/Erlangen_program