[MD-sorular] bir olasilik sorusu

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
31 Oca 2012 Sal 00:08:58 EET

Sorunuzu söyle degistirin:(0,1) aralagindan reel sayi secmeyin de dogal sayilardan rastgele sayi seciyor olun.
Bu bile matematiksel olarak mümkün degil. Bunu görmeniz gerekiyor. O yüzden bir degisiklik daha yapacagiz:
Birinci adimda [0,0] araligindan bir dogal sayi seciyoruzIkinci adimda [0,1] araligindan bir dogal sayi seciyoruzn'inci adimda [0,n] araligindan bir dogal sayi seciyoruz.
Bu sekilde ilerlediginizde sabit herhangi bir sayiyi secmis olma ihtimaliniz adim sayisi sonsuza giderken 1'e yaklasir gibime geliyor. (gibisine gelmek)
Ayni sey reel sayilar icin gecerli degil. Cünkü o durumda reel sayilar sayilabilir olurdu.