[MD-sorular] Ynt: Re: Aþkýn sayý

dede dede_47 at mynet.com
18 Eyl 2012 Sal 18:50:12 EEST

Sayın E.Mehmet Kral;
Yanıtınıza teÅŸekkürler.Ancak  ilk iletim de amacımı tam anlatamamışım galiba...
e^p=m  ve pi^q=k eÅŸitliklerinde elbette logaritma alarak
p=Log(m) ve q=Log(k)/Log(pi) bulabiliriz.(p ve q nün sayı
olarak cinsi ne olursa olsun,önemli deÄŸil)Ben p ve q üslerinin
herhangi bir dereceden köklü ifadelerin doÄŸrusal/doÄŸrusal olmayan
bir ÅŸekilde birleÅŸtirilmiÅŸ halini sormuÅŸtum.ÖrneÄŸin p=(s.dereceden kök(2)+
r.dereceden kök(1155))/(kök(11)+kök(124587) gibi.En azından  bana
x=kök(2) deÄŸeri,y=Log(2) den daha fazla anlamlı ve manalı geliyor.
(x deÄŸeri  x^2-2=0 denkleminin köküdür;ama y=Log(2)
hangi polinom denklemin köküdür,bilmiyorum.)
Sorumda bu amacı gütmüÅŸtüm..
Esenlik dileklerimle...
A.Kadir DeÄŸirmencioÄŸlu

Not:Dahada açıkçası;5 ve 5 den büyük dereceli polinom denklemlerin
köklerle çözülemezliÄŸinde kast edilen "kökler" kavramının aynısını
ben, ilk iletimde p ve q için  "düÅŸünerek/yükleyerek" sorumu sormuÅŸtum.

 ----- Özgün Ä°leti -----Kimden : luzumi at gmail.comKime : dede <dede_47 at mynet.com>Cc : md-sorular at matematikdunyasi.orgGönderme tarihi : 18 Eylül 2012 Salı 16:44Konu : Re: [MD-sorular] AÅŸkın sayı
e ve pi sayilarinin kesirli bir sayiya donusturen bir us var midir demek istediniz herhalde. Yoksa uslerini 1 alarak da bu soruyu olumlu bicimde cevaplayabiliriz.

Diger soruya yanitim evet, p = ln 2 alarak ornegin,

e^{ln 2 } = 2.

Demek ki e'nin bir ussunu alarak kesirli bir sayi elde edebiliyormusuz, hatta herhangi bir kesirli sayiyi da elde edebiliriz. Ancak ln 2 herhangi bir gercel sayi en azindan cebirsel bir sayi olmasini isteyebilirdik.

ln 2 ise cebirsel bir sayi degil. Kanitini bilmiyorum ama wikipedia'ya gore 0 haric e'nin cebirsel bir ussunu alip sonra tekrar cebirsel bir sayi bulmak mumkun degil, birakin kesirli us bulmayi.